fredag 1. juni 2012

Oppdatering ang ny utplassering for neste år

Tenk at det er 1 Juni i dag! Tida flyr virkelig! Uansett her er en oppdatering:

Lørdag dro jeg opp til et tettsted kalt Bovey Tracey. Først grilla jeg med en famile fra min kirke før jeg møtte Robin (Ungdomspastor i Bovey Tracey, som tar et foundation år med SWYM slik som jeg) og han kjørte meg til vertsfamilien jeg skulle sove hos mens jeg var på besøk. Bovey Valley - som består av Bovey Tracey og alle de små tettsedene rundt - er et utrolig fint sted! Masse grønt, store og fine hus, (lite dekkning), masse kirker. Og langt ut på landet hehe.

Søndag var jeg i en angligansk kirke ett sted 9.30. Deretter dro vi til et annet sted og var i en liten baptistkirke. Så fikk jeg en liten omvisning i område. Wow!! Vakkert! Selv når det regner hehe. Deretter hadde jeg lunsj sammen med to familier, for så å dra på kveldsgudstjeneste i parish kirka kl 5. Deretter ungdomsklubb, og så ble jeg invitert med på grilling med den litt eldre ungdomsgruppa. Og det var søndagen min.

På mandag hadd jeg mitt offisielle intervju kl 10.30. Ble intervjuet av 5 personer og fikk alle slags spørsmål: "Etter dette året, hva vil du si er dine sterkeste sider?", "hvor mye skolearbeid har du gjort? Hva foretrekker du?" "Hvor mye outreach har du gjort?", "Her er noen scenarior jeg vil at du skal svare på. Hvis du en onsdagskveld kunne velge mellom å gå på en Bibelgruppe eller til en sekulær ungdomsklubb for å bli kjent med folk, hva ville du gjort?", "Hvordan sørger du får å 'toppe deg opp' åndelig?", "Hvilke bøker leser du for øyeblikket?" "Hva har du lært i det siste?", "Hva tror du vil være mest utfordrende med denne jobben?", "Hva tenker du om å jobbe i et prosjekt med 12 forskjellige kirker med forskjellige bakgrunn?" Osv. Tydeligvis gikk det bra, for på kvelden ringte de meg og sa de ville gjerne at jeg blir utplassert som "outreach worker" der.

Tirdag fikk jeg vite at uplasseringen jeg har sett på i Bristol ville at jeg skulle komme opp og ta en titt og ha et intervju der også. De virker veldig gira på å ha meg de også. Så det er gøy :) Så vi får se hvor jeg går hen. Begge to virker veldig spennede, men også helt forskjellig.

Men det er en fantastisk følelse å se at de vil ha meg for den jeg er - alt takket være Gud :-) I dag har jeg følt på det Gud Paulus sier i 2 Korinter brev 5:17 "Derfor, hvis noen er i Kristus, er han en ny skapning. Det gamle er borte, se, det nye er blitt til."


I morgen er det "Jubilee Fair" i kirken. Med andre ord - i hele England feires dronningens Diamant Jubileum så får engangsskyld har de masse flagg overralt! Så kirken min arrangerer masse boder, hoppeslott +++ og håper på å få inn litt penger til utbyggingsprosjektet :)


Lørdag ettermiddag drar jeg med toget til Bristol. Hele søndagen skal jeg tilbringe med folk fra kirken jeg har sett på i utkanten i Bristol og mandag morgen drar vi en gjeng til Tyskland på misjonsstur. Hektisk tid men utrolig spennede! :)


Ja, også har jeg endelig fått fyllt ut den skriftlige søknaden min for å ta den offentlige engelsk testen - og betalt, og referanse personen min har sendt inn referanse til bacheloren jeg skal ta til neste år så det bør også være i orden. Som jeg så - spennede tider!


Og jeg er lykkelig :)

1 kommentar:

The Last Wild sa...

aahh! Du opplever så mye!