tirsdag 15. juni 2010

13 års obligatorisk skole i boks!






Nå har jeg kommet meg hjem fra Grimstad - forhåpentligvis ikke for godt! Tenk det, nå er jeg ferdig med 13 års skolegang. Helt utrolig - kjempedeilig, samtidig veldig trist.

Forrige uke, mer bestemt på torsdag var jeg oppe i norskmuntlig. Det gikk strålende :)  Lørdag var det da avslutningsfest på skolen. Russen sang og opptrådte litt, rektor holdt sin vanlige "korte" tale, allsang og ikke minst - vi fikk vite hvor mye penger vi har samla inn. *Trommevirvel* Vi hadde et mål på 400 000, og samlet inn tilsammen 750 000. Det er helt UTROLIG! Vi slo faktisk de i fjor, noe vi ALDRI hadde trodd vi kom til å gjøre. Fantastisk!

Jeg overanatta til dagen etter sammen med noen til. Er mye greier å reise på dagen enn å stresse med å komme hjem på kvelden. Neste dag begynte det å gå opp for meg at jeg faktisk var ferdig. Ikke noe mer internat, ikke noe mer venner til naboer, ikke noe mere utsikt over sjøen, eller spising i matsalen. Så trist. Jeg er sinnsykt glad for å ha tilbrunget mine 3 år på vgs her, selvom skolen har tatt mye tid. Heldigvis kommer jeg tilbake igjen til høsten og skal jobbe litt på kjøkkenet. Da ble det ikke like stusslig å si hadet.

Jeg savner den fantastiske skolen med en fantastisk gjeng av både elever og ansatte!

Ingen kommentarer: