fredag 8. juli 2011

Lykkelig!!

Fra fredag til mandag var jeg en liten tur i England på besøk hos en menighet/kirke i Plymouth - England. Plymouth ligger helt sør i England og er nydelig!! Grunnen til dette besøket er at jeg har søkt på noe som heter "South West Youth Ministry" (på norsk "sørvest ungdomsarbeid(?)" se www.swym.org.uk). Jeg har tenkt til å ta et "foundation year" i kristent ungdomsarbeid og skal dermed ha praksis i en kirke. Dette opplegget har 60% praksis og 40% teori. Derfor inviterte en kirke som virket akutell meg over til å komme på besøk for at både jeg og de skulle være sikre på at dette var riktig valg. Jeg hadde en fantastisk weekend! (Selv om jeg måtte gå hele helga før jeg fikk invitasjonen om å ha min plassering der!). Kirken heter Plymouth United Church.

Folkene der var kjempe velkomne, og jeg har ikke ledd så mye på lenge(engelsk humor - elsker den!) !! Jeg følte meg rett og slett hjemme :) Jeg fikk også god kontakt med ungdommene på min alder, og vi hadde det utrolig gøy sammen. For å være helt ærlig føles det ut som om jeg akkurat har fått en større familie. Som forsovet er sant siden vi er alle en familie i Kristus :)

Jeg er så glad for at jeg endelig har funnet ut hva jeg vil - hva jeg virkelig vil. Jeg gleder meg til å ha ett helt år med Gud i fokus og lage min timeplan utifra det. Tenk på alt det Han kan gjøre i mitt og andres liv! Jeg jobber under tidenes sjef ;-) Hvis jeg liker det veldig godt (noe som jeg tror jeg kommer til å gjøre) kommer jeg nok til å ta de neste 3 årene som fører til en bachelor i teologi og misjon med da fokus på ungdomsarbeid.

Litt bilder fra helga (en del er tatt av Pastorens datter, Nicola! Thanks!):

Kirken jeg er blitt plassert i:
Plymstock United Church


Pastor Paul og meg siste dagen når jeg endelig har fått invitasjonen til å være der til høsten!

Jeg skal bo hos en familie fra kirken. Det er det gule huset til venstre :)
Området rundt der jeg skal bo!
Når tidevannet er ute...



Jeg var med på jentekveld med indisk mat, manikyr, pedikyr, jordbær med sjokolade og ansiktsmaske!

Ruth og meg :)


Plymouth!:






Nicola og meg :)

På piknik med pastor familie i det fine været, rett ved sjøen :)

Helga var rett og slett fantastisk! Været var utrolig nok toppers også. Var ikke noe vits for meg å ta med meg regnjakke og genser nei ;-) Kan ikke tro at jeg må vente nesten 2 mnd på å komme tilbake!!!

Ingen kommentarer: