fredag 27. august 2010

Ta hånd om deg selv!

I sommer så har jeg tenkt litt, og fant ut at jeg må begynne å ta litt bedre vare på meg selv! Jeg har skjønt at jeg har satt litt for høye krav til meg selv, og at jeg er kun et menneske - jeg kan ikke klare alt. Vi har alle våre begrensninger, og jeg har nå skjønt at jeg også har mine. Og det er greit!

Dårlige dager er det lov å ha, og man må bare akspetere at sola ikke alltid skinner. Likevel går det an å gjøre noen små tiltak for å sørge for at de ikke kommer så ofte. Dette har jeg tenkt på:

- SØVN: Livsviktig!
- Mat og drikke: Spise regelmessig og sunt
- Trening.
- Venner.
- Hobby.

Nå har jeg altså begynt å bli mer opptatt av å få nok søvn, spise regelmessig og litt sunnere. Jeg har begynt å lete etter treningsmåter jeg syns er morsomme. Bare en liten tur er bedre enn ingenting. Videre vil jeg prøve å finne en hobby som jeg liker å holde på med, noe som holder meg i aktivitet og gjør meg glad. Og i 6 mnd framover skal jeg slippe å tenke på alt av framtidsplaner og hva jeg skal gjøre etter "friåret" mitt. I de månedene skal jeg få gjøre det som er viktigst i livet: lære om troa mi, tilbringe tid med Jesus og få være en Jesu disippel!

Ingen kommentarer: