søndag 26. september 2010

I´m in ENGLAND!!!

Torsdag den 24 september dro Anne Elisabeth og jeg til London. God trening å bære en stor 20 kg koffert, 8 kg sekk og 3 kg trompet rundt på togstasjonen og undergrunden. Spesielt siden den stasjonen vi skulle til var HELT nederst, så vi måtte opp og ned mange trapper!! Vi fant hostellet vårt veldig fort, like ved Picadilly circus. Det var... interessant... 10 manns rom. Glemte desverre å ta bilde. Men rommet var delt i 2. Den ene siden var det to køyesenger, den andre to trippelsenger. Jeg sov heldigvis nederst. Safene på rommet var av tre, så vi var litt spente på å legge igjen pc´ene når vi var ute i London. Men det gikk fint :) Fredag tok vi London rundt til fots: St James Park, Buckingham Palace, Big Ben, Westminister Abbey, The Thames, vi fant en kjempekoselig kafe. Videre gikk vi til Shakespears globe. Veldig kult, men engelsk menn kan ikke ta bilder! «Could you take a picture of us with the globe, please?». Vi var fine, men hvor var globen? Neste gang skal vi komme å se en shakespeare forestilling live :D Til sist gikk vi til Tower og London og helt tilbake igjen til hostellest. Vi stoppet også og så «The monument». Vi var ute fra 11.00 til ca 20.00. Så en god hyggelig gå tur i delvis regn og vind.

Lørdag tok vi bussen til Victoria station (orka ikke undergrunnen en gang til! Var faktisk billigere også :) ), så gikk vi to kvartaler til Victoria Couch station. Der møtte vi masse andre capernwray folk. Bussturen begynte kl 13.00 og varte til 19.00. Er faktisk en norsk jente til her fra Kristiansan. 24 år gammel.

Stedet her er nydelig, skal få lasta opp noen bilder. Men vi har ikke internet særlig lenge og det er veldig dårlig. Men den som venter får se! Det er et skikkelig stort fint slott! Jeg fikk ikke rom i slottet da, men i The conferense Hall. Har 4 mannsrom. De tre andre jentene jeg bor med virker veldig greie. To fra Washington og en fra Canada. Alle 19. Anne Elisabeth har rom øvert i tårnet! Litt misunnelig, men vi har litt større rom, men må dele bad, og hun har MANGE flere trappetrinn å gå hehe.

De fleste her er fra USA og Canada, og det er ca 16 fra Tyskland. Utrolig! Det går veldig bra å snakke engelsk hele tiden, men tok litt tid før AE og jeg ble vant til å snakke med hverandre. Har hørt fra veldig mange at engelsken min er veldig bra :D Noen trodde jeg var fra Canada.

Var på gudstjeneste i dag. Overraska over hvor mange av sangene jeg kjente fra før som vi har sunget på Borgen! Rob, rektoren, hadde talen. Han er veldig opptatt av at vi skal kunne relatiere til det daglige livet. Hvis ikke kunne vi gå å få pengene tilbake :-P

Skal prøve å skrive mer senere. Forresten, savner varme dusjer og doer som faktisk skyller ned! Men det er greit.

See you later! :D

3 kommentarer:

Iselin sa...

Ååååå Merethe du e så heldige!!! De hørres kjempe spennandes ut! Håpe du får oppdatert masse på bloggen din! Åsså må du legga ut adr så me kan senna brev te deg :D savne deg masse allerede. Kjempe gla i deg. Take care <3

Edel sa...

Så kjekt å lesa! Håpe dokk kose dokk masse! Glede meg til bilder!! :D

Anonym sa...

Merethaa mi!:D Høres kjempe spennende ut! Godt å høre at du trives og liker skolen:D Enig med Iselin, legg ut adressa di! Så skal jeg love å sende deg masse post! :D <3
Gleder meg til å se bilder! Kan du ikke legge ut bilde av rommet ditt? ;) <3<3