tirsdag 2. november 2010

Langhelg til Edinburg!

Haggis! Skotlands nasjonalrett




Vi hadde langhelt denne helga, og vi ble anbefalt å komme oss litt ut av "bobla" (hmm, har jeg livd i en boble før? Aldri :-P). Skolen satte opp buss og mulighet for å overnatte på en bed and breakfast i Edinburg i Skottland. Siden Bed and Breakfasten de satte opp var litt i det dyreste laget sov de fleste av oss på hostell. Og jeg var kjempefornøyd med hostellene vi sov på (vi bytta siste natta).

Fredag kl 9. dro to busser avgårde til Edinburgh. Vi hadde litt problemer med å finne hverandre etter at vi ble sluppet av der, for bussjåførene slapp oss ikke av på samme sted. Men etter en stund gikk det bra, og vi fant fram til det første hostellet vårt: caledonian hostel er no. Vi var 12 fra skolen på samme rom - kun oss, rommet var stort og fint. Badet rett over gangen, og det var overraskende pent. Du kunne leie pc gratis der, frokost inkludert. Og det lå rett ved princes street - hovedgata i Skottland. Så resten av fredag ble brukt til å gå rundt og titte i hovedgata, og the royal mile. Var masse halloween ting som skjedde denne helga.

Lørdag shoppa vi litt, spiste på en pub kallt "The Last drop". Prøvde Haggis - nationalretten. Ikke så værst. På kvelden så vi "The importance of being erneast" på et teater. Gøy.

Søndag var vi i en kirken i the Royal Mile. Spennende. Etterpå bytta vi hostel. Dette hostellet lå litt lenger ut fra hovedgata (ikke mye), men var nydelig! Ligna ett hotell. Så klart, jeg ville ikke likt å bodd på et rom der med folk jeg ikke kjente fordi sengene var så tett, men siden vi alle kjente hverandre var det ikke noe problem. Hostellet het The hostel. Vi spiste kinamat buffe den dagen - 5 pund for spis så mye du vil av mat og dessert og ett glass cola (ekstra tilbud: to for en). Smakte NYDELIG! Jeg og Anne Elisabeth titta litt rundt i butikker, og hadde egentlig tenkt til å sjekke ut smågater mens resten gikk fjelltur. Men ble litt tidlig mørkt etter klokkestillingen. Men vi stakk på Starbucks og kjøpte en mocha og satt og leste og snakka i en times tid. Koselig.

Forresten spiste gode crepèr der: med banan og sjokolade. Namm! Mandag møtte vi opp kl 11, men bussene kom ikke før nærmere 12. Tjohoi. Vi hadde nydelig vær hele helga, men mandagen var litt kald.

Kjempe koselig tur! Denne uka har vi kun om "the secend advent" - Jesus gjenkomst (hvis du ser bortifra èn time om outreach). Men vi hadde kun en kveldstime på mandagen, og torsdag er bønnedag, så ingen timer da heller. I morra skal jeg spille Netball kamp. Vi har ikke hatt trening på 2 uker! Skulle egentlig hatt i dag, men folk var sjuke el på outreach.

og en ting til.. JEG SKAL TIL KENYA I FEBRUAR PÅ MISSION TRIP!! :D Alle skal på 10 dagers outreach, og jeg er en av 10 av 19 som søkte som får reise ca 14 dager til Kenya :D Gleder meg!!


Ingen kommentarer: