fredag 29. april 2011

"Er du kristen?"
"Ehhh joaaaa... Jeg er døpt, oo,og konfirmert"
"Sånn vanlig kristen, som folk er, sånn passe kristne. Sånn som det norske folk er. Hvis det skjer noe dramatisk oppe i lufta så folder vi hendene og ber en liten bønn. Det kan jo ikke skade"

Kjære Anders Hoff, jeg tror ikke den går..


Men når Menneskesønnen kommer i sin herlighet, og alle englene med ham, da skal han sitte på sin trone i herlighet, 32 og alle folkeslag skal samles foran ham. Han skal skille dem fra hverandre, som en gjeter skiller sauene fra geitene, 33 og stille sauene på sin høyre side og geitene på sin venstre.
34 Så skal kongen si til dem på sin høyre side: 'Kom hit, dere som er velsignet av min Far, og ta i arv det rike som er gjort i stand for dere fra verdens grunnvoll ble lagt. 35 For jeg var sulten, og dere ga meg mat; jeg var tørst, og dere ga meg drikke; jeg var fremmed, og dere tok imot meg;
'Sannelig, jeg sier dere: Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg.' Mattesus 25:31

Ingen kommentarer: