torsdag 14. april 2011

"Ja, men det var kjempe hyggelig at du var så.."


I dag hadde jeg en utrolig morsom samtale med... *trommevirvel*... en mann fra

SKATTE ETATEN!!

Tro det eller ei!. Slik var samtalen:
*RingRing* (Jeg trykka tast 1 og la igjen tlf nr mitt så de skulle ringe opp. Og det tok ikke så lang tid heller gitt!)

"Merethe"
"Hei, dette er fra skatteetaten"
"Ja hei! Jeg har et lite problem med skattekortet mitt. Det har seg slik at jeg har gått på skole i utlandet i 6 måneder. Jeg kom hjem i mars og har egentlig aldri sett noe til brevet jeg skulle fått"
"Har du studert i utlandet? Hva studerte du?"
"Jeg gikk på Bibelskole"
"Men så spennende da! Trivdes du?"
"Det var kjempebra!"
"Hvor var det hen?"
(jeg trodde jeg allerede hadde sagt landet..) "Skolen het Capernwray"
"Hvilket land var det?"
"England!"
"Så spennende. Kan jeg få fødselsnr ditt?"
Jeg svarte..
"Her det det satt opp (...). Kommer du til å jobbe til neste år da eller?"
"Nei, jeg tror jeg fortsetter å studere"
"Ja vel, vet du hvor mye du kommer til å tjene? 100 000, 200 000?"
*Himmler med øynene*"Nei blir nok ikke så mye nei"
"Nei, men da setter jeg opp et (....).
Tusen takk for at du fortalte så mye, at du var så... hva heter det igjen.... Frimodig!! Det var veldig koselig."
*ler* "hehe bare hyggelig"
"Så får du ha en fortsatt god dag!"
"Takk det samme, og takk for samtalen!"

Haha, han var kul og var en skikkelig kundeservice mann! Han var en liten inspirasjonskilde. En liten samtale kan plutselig få opp humøret.

Tankevekker: hvordan er du i telefonen? ;-)

Ingen kommentarer: