tirsdag 11. november 2008

Høstferie nr 2 - Tyskland

Jada, nå har vært i Tyskland igjen. Men denne gangen i Köln for 4 dager!

Søndag den 2.11 tok jeg flyet fra Gardermoen til Düsseldorf hvor jeg ble møtt av noen slektninger (norske). Eller det vil si kusina til bestefar og mannen hennes (han er tysk). Jeg var framme rundt åtte på kvelden trur jeg. Derifra tok vi toget til köln. Tok vel sånn tre kvarter kanskje. Vi titta litt i Köln og spiste litt på en restaurant kallt Früh. Deretter tok vi toget videre til Lövenich, som ligger litt utenfor Köln.

Jeg var i Tyskland fram til torsdagen. Var en kjempe fin tur! Vi var i köln flere ganger, spiste en gang til på Früh, var inne i domen o.l. Var jo den gedigne shoppinggaata der! Masse koselige butikker :)

Jeg skal innrømme at jeg tok litt av med shoppingen min. Men jeg hadde et lite "shopping" sug. Er så lenge sia sist. Kom akkurat på et sitat jeg leste for lenge sida. Haha syns det er litt genialt.

Når kvinner er deprimerte enten spiser eller shopper de. Menn invaderer andre land.
-Elayne Boosler-

Jeg kjøpte masse klær, harry potter bok nr 2 på tysk, noen filmer og litt sånt no. :)






Det jeg kjøpte :P


Syns dette skiltet var så genialt siden jeg er fan av KLM (Kirkvaag, Lystad, Mjøen)



"Rivkaker" hvis man direkte oversetter det og salat :)


Jeg og en "Weckmann". Typsik kölsch, og en liten del av handlegata i Köln.


- Rheincenteret, senteret ikke så langt fra der vi bodde
- En type kringle med salt, Ikke sukker. Smakte som saltstenger. Ikke så godt.
- Lama i Köln

- Malzbeer. Øl uten alkohol. Litt søtere enn vørterøl. Var ikke så ille.
- En type pølse med potetsalat. Var veldig god :)
- Kölnerdomen. En SVÆR dom i Köln.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Stilige bilder! Det frista meg til å dra til syden ass! Fine ting du kjøpte også. Likte spesielt den rose lua :P
Genialt skilt også xD Haha, KLM!

Merethe sa...

ja, jeg måtte jo ta bilde av det skiltet når jeg så det! :P

Karoline sa...

Så mye fint du kjøpte der! :D