lørdag 4. juli 2009

Japan-tur

Japan-tur sommeren 2009
Nå har jeg vært i Japan i 10 dager og opplevd masse! Jeg har fortsatt noen dager igjen, men jeg tenkte jeg skulle ta en rask oppdatering. Den 24 juni begynte jeg og ei venninne på den lange flyturen til Tokyo. Vi satt først 2,5 time på fly til London. Der måtte vi vente i 4 timer som faktisk var veeldig lenge. Så satt vi 11,5 timer til på fly. De timene gikk faktisk nokså fort. Vi sov en del, slik vi hadde blitt anbefalt. Litt liten plass mellom beina var det. Det var faktisk mer plass til London.

Når vi kom til flyplassen tok vi buss til et hotell. Der ble jeg møtt av bestevenninna mi Tina (som jeg ikke hadde sett på over 1 år!) og moren og vi kjørte til den norske ambasaden hvor vi skulle bo.

Nedover kommer noen bilder (i feil rekkefølge) av hva vi har gjort. Det vi har gjort disse dagene er å være i (jeg staver det nok feil) Shibuya, Hiroo, Roppongi, Harijuku, Odayba, Ginza, Machida, Kamakura, Enoshima osv. Jeg har:
- handla i en butikk hvor nesten alt kosta ca 7 kr. Spisepinner, scrapbook, sokker, vesker, masse kjøkken utstyr, masse søte kladdebøker osv. Butikken var på 5 etager!
- Vært på stort loppemarked. Der kjøpte jeg nye sko til ca 7 kr.
- Handla 5 nye par med sko. 1 par rød All Star sko med cherry blomster til ca 210 og 4 andre typer sko til ca 100 kr stk. BILLIG!
- Spist nudler med spisepinner.
- Sett masse templer.
- Vært inne i en stor Buddha.
- Sett keiserpalasset.
- Spist rømme på tube.
- Lært litt japansk.
- Vært i Tokyo Tower. Et tårn som ligner på Eiffeltårnet.

Senere skal vi til Disneyland og Disneyland see.
Rainbowbridge i bakgrunnen, og en "liten" frihetsgudinne".
Japanerne er glad i pannekaker med masse rart på. Det er greit nok med jordbær, krem, sjokolade og sånt noe. Men hvem hadde trodd at det var gått med salat, egg, pølse, skinke o.l.?

Shibuya. Hvis det filmes fra Japan er det i dette krysset her. Dette er altså et gatekryss.


Martine, Tina og jeg tar av foran tempelplassen ;)



Tokyo Tower




Loppemarked





Japanssnack: Småblekksprut grillet på pinne. Jeg har ikke smakt.

Oss foran et tempel

Jeg spiser nudler med spisepinner. Ble faktisk litt flink :P Men ei lita jente stirra veldig rart på meg. Lurer på hvorfor :P

Buddhaen i bakgrunnen var vi inne i.

Moren til Tina lagde kjempe god bursdagskake til meg :D

Første dagen tok vi en rask tur i nabolaget, så skolen som Tina hadde gått på og tok en tur innom dette tempelet. Her er da meg og Martine :)
Oppdateres mer senere :)

2 kommentarer:

Viktor sa...

It all sounds great! =D
You should really look forward to Disneyland Tokyo, it's not really as Disneyland Paris since there's much more "energy" colors and not what you would expect to see =)

Hanna sa...

Det høres kjempegøy ut! Du er heldig! Jeg vil også til japan en gang!:D haha, morsomt med de pannekakene! Og det krysset der tror jeg at jeg har sett på film:p Når kommer du hjem til ditt moderland? <3