mandag 17. mai 2010

Russetiden over..


I dag var det 17.mai og siste dag som russ. Russetida har for meg vært preget av en del tentamenslesing (sånn går det når man vil studere medisin), Paris tur, russeknuter av forskjellige slag og en unnskyldning til å faktisk kunne snakke med en lyktestolpe (alle drømmer jo om det!) eller trille en pingpong ball gjennom oddensenteret med nesa.

16.mai var det Dahlske og Borgen russefest på stranda Groos. Var ikke så mye liv, så var litt i byen og sjekka ut steder der, og råna litt rundt i den kule bilen "min". Litt over 4 la jeg meg, og ti på 5 måtte jeg stå opp igjen. Klokka 05.00 vekka vi først utstyn og borgtun før vi vekka alle lærerne. Hvem skulle trodd av vi ble møtt med godteri, fox, twist og at rektor Jensen kom ut med nybakte boller! :O Digg. Husmor Anne diska opp med is på pinne :) Utrolig koselig. Da vi var ferdig var klokka 06.10 Tok en dusj og klokka 7 var vi en gjeng klare for promilletest på plassen. Jeg var utrolig hyper, så politimannen lurte vel litt på om jeg hadde drukki haha xD Rett etter det var det frokost på Dahlske (vgs i Grimstad) og rett etterpå spiste vi frokost på Borgen. Det var utrolig koselig!

Halv ti var det barnetog i byen. Der har også de videregåendeskolene egen fane. Jeg syntes det var kjempegøy å gå i tog som russ. Jeg hadde så mye energi og hoppa rundt, blåste, sang, ropte hurra, smilte til alle og enhver og delte ut russekort. Var rett og slett bare helt konge! Har såå lyst til å gjøre det ett år til. Seinere var det russetog, men det var egentlig ikke like morsomt.

Nå er klokka 9 og jeg er stuptrøtt. Har jo ikke sovet en time en gang i natt. Rett og slett en uforglemmelig 17.mai i koselige Grimstad. Fikk til og med besøk fra mamma og stefar :)

Litt bilder fra russetida:
Knute: Nakenbading i Vika før 1.mai
Knute: Stå i givakt ved Borgenskiltet 1 time.
Knute: Hoppe bukk over et gangfelt
Knute: Stå på ski fra Odden til vinmonopolet - såkalt poltur
Knute: Opptre utenfor Odden og få inn minst 5 kr
Knute: Trille en pingpong ball gjennom Odden med nesa.
Knute: Kysse en politimann
Knute: Ha en seriøs samtale med en lyktestolpe

Knute: Overnatte og spise frokost hos en lærer

Ingen kommentarer: