mandag 19. desember 2011

Christmas

Jeg har nå blitt litt britisk og pynta på britisk vis opp til jul.

 Christingle: Appelsinen er et bilde på jorda, de fire utstikkerne med godteri og rosin de fire årstidene, det røde bånden er Jesus blod ofret for alle, og lyset viser at han er verdens lys. Er tydeligvis vanlig for skolebarn og ha "Christningle service" og det var på en av de jeg fikk denne :)


Så har jeg nå skjønt at alle briter setter eller henger alle slag av kort de får på utstillingen. Så jeg kjøpte meg tråd og småklyper og har hengt opp alle julekortene mine på britisk vis ;-)


I dag hadde vi Candle- and Carols service hvor vi hadde masse lys tent i hele kirka og vi sang julesanger. Dette er den mest populære gudstjenesten med flest folk hvert år. Jeg hadde redigert en video i begynnelsen etter ønske fra pastoren, spilte trumpet på første og siste sang og var en av de som leste fra Bibelen mellom sangene. Bra Gudstjeneste!

På fredag hadde jeg jentekveld med 6 jenter fra ungdomsklubben. Stor suksess og kjempegøy! Pysj/kosedress, cup cakes, manikyr, ansiktsmaser med agurk og melon, kakao med marshmellows etc. Se bilder på facebook ;-)