tirsdag 26. mai 2009

"Hvis dere vil kan dere godt komme en tur innom kontoret mitt en dag" - Skolens rådgiver

Jeg digger disse dagene her! Resultatet av det ser dere i overskriften haha. Men det kommer jeg til.

Etter eksamen som var på fredag merker jeg at jeg har fått MYE mer energi, og jeg er blitt mye gladere. Jeg har nemlig ingen flere prøver, og heller ikke noe lekser. Dette har resultert i litt sene kvelder. Søndagen la jeg meg kl 05.00. Dette førtse så klart til at jeg hadde litt problemer med å stå opp. Men jeg som tenkte at jeg kom til å gå rundt på skolen som et spøkelse tok HELT feil! Jeg hadde masse energi, og var skikkelig glad!

Mandag hadde jeg 2 timer med tysk, og været var på topp! I disse to timene var jeg så aktiv som jeg ikke har vært på leeenge! Så kom et nytt fag. Ei venninne og jeg satt bakerst i klasserommet. Og så sprudlende som jeg var fant vi på at vi skulle hoppe ut av vinduet - og vi gjorde det! (Det har jeg drømt om lenge!). Læreren merka ingen ting. Så hadde jeg 1t fri, mens noen hadde prøve. Deretter 2 kjemi timer. En smule useriøs kanskje, og vi fikk etter hvert lov til å lage såpebobler. De ble SVÆRE! :D Mandager avsluttes egentlig med 2 timer fysikk. Vi begynte med første time. Så måtte læreren ut på gangen for å snakke med rektor. Og alle elevene (9stk) hoppet ut av vinduet, for så å vente litt å komme tilbake gjennom døra. Siste timen fikk vi fri. Altså dødsdeilig dag!

Natt til i dag ble ikke så sen - bare kl 02.00 (for de fleste andre på Borgen er dette normalt, men for meg er egentlig det veldig seint!). Jeg hadde fri første time, så hadde vi eldre historie. Da spiste vi sjokoladekake og muffins, drakk saft og hadde quiz. Så hadde jeg ennå 2 fritimer. Da sov jeg :) Etter det kom de to mest seriøse timene på dagene - norsk. Før vi avslutta dagen med 2 timer gym. Da hadde vi egentrening. Og nå kommer dagenssitat inn i bildet.

Anne Elisabeth og jeg fant nemlig ut at siden det regna kunne vi leke litt i regnet. Så vi begynte å hoppe i de vanndammene vi fant. Men så holdt det opp å regne! Men vi stoppa ikke for det. Vi rulla oss nedover på den ny slåtte gressplenen, og ble fulle av gress. For så å hoppe i en gjørmepytt og lage "krigsstriper" i ansiktet. Etter det plukka vi blomster som vi kom tilbake med og gav gymlæreren. Vi hadde det så utrolig gøy og følte oss som små unger! Vi lagde forresten en liten demning også.

Men det beste var når vi først krabber under vinduet til inspektøren og banker på, titter opp og vinker før vi forsvinner (han lo!). Så gjør vi det samme hos rådgiveren som har kontor likeved. Der inne var også rektor. "Nå syns jeg dere er litt barnslige" fikk vi høre for så å bli etterfulgt av et lite latterbrøl. Detter det fant vi fram noen strå som vi gjemte oss bak, og gikk sakte forbi vinduene med de foran oss "da er det nemlig ingen som ser oss!".

Til middag i dag hadde rådgiveren vakt, og kom bort til oss:
"Hvis dere vil kan dere godt komme en tur innom kontoret mitt en dag"
Kan ikke skjønne hvor den kommentaren kom fra ;P Noen som syns vi bør ta oss en tur?

Ingen kommentarer: