mandag 17. oktober 2011

Bønneemnet: Peppy




Her er "reklame" filmen til den nye Bibel studie gruppa jeg skal lede for tenåringene. Dette er en gruppe noen kommet med et ønske om. Vi møttes første gang på fredag, men var desverre ikke så mange som kom (bortsett fra meg og Dean ("sjefen" min som er ungdomsarbeide i kirken. I England MÅ man alltid være to voksne når man jobber med barn og ungdom og en hel haug andre regler) så var det èn gutt som kun kunne være der i 25 min fordi han skulle til tannlegen og vertsbroren min som var med å planlegge det)). Derfor kom Ben opp med ideèn om å lage en film for å vise i ungdomsklubben som har over 40 stk som kommer regelmessig de aller aller fleste uten kirkebakgrunn. Så i dag vises videon og jeg har printet ut litt materiale til å legge og henge opp i kirken for å minne folk på det. Mitt ønske er at vi blir ca 5-10 ungdommer som kan få ta et litt dypere dykk i Jesu liv og virke. Bønneemnet er derfor gruppa og at vi får noen som kommer regelmessig og vil være der.

Ben og jeg kom ved en tilfeldighet opp med navnet "Peppy". Vi søkte opp synonymer til "Dynamic" og "Peppy" var ett av ordene som kom opp. "Peppy - what's that?". Ordet betyr lively (leken, levende, livlig, munter, spretten). Og vi vil at ungdommen skal være levende i Kristus og fant etterhvert ut at ordet er en fin "ice-breaker" rett og slett fordi man aldri har hørt det før.

Please pray for this new Bible Study group that is just starting up and that some young people will show up with open hearts and passion to want to lean more about Jesus.

Ingen kommentarer: