mandag 24. oktober 2011

Toppers!

Forrige uke var kjempebra og oppmuntrende!
Hjerte: Gud elsker meg
Kryss: På grunn av våre synder kan vi ikke ha et forhold til Gud og kjenne Hans kjærlighet for oss.
Kors: Jesus er Gud's eneste løsning på våre synder og mulighet til å ha et forhold med Gud og få oppleve Hans kjærlighet og lære Han å kjenne.
Spørsmålstegn: Vi må selv velge å si ja til Jesus. 

Mandag på Dynamic (ungdomsklubben) hadde jeg en kjempe spennende og dyp samtale med en av ungdommene som han tok initativet til å starte og jeg fikk forklart de fire punktene til han (se over). Han var veldig åpen og fortate villig om seg selv og jeg oppmuntret han til å komme på Bibelgruppa på fredag. Han ville veldig gjerne komme og han kom :D

Mandag kveld hadde jeg en kjempe fin og dyp samtale med min vertsbror og vi bad sammen for Bibelgruppa og ungdommene.

Tirsdag fikk jeg skypet med mamma som fortalte at de har bestilt flybilletter for å komme å besøke meg i midten av November. Så hadde jeg en kjempe koselig skype samtale med Annlaug som er menighetspedagog i Ski og jobber med konfirmantene der. Jeg ble kjent med ho etter Capernwray og fikk være med å hjelpe til med ungdomsarbeidet. Det var kjempe koselig å snakke med henne igjen og vi avsluttet samtalen slik vi pleier: å be sammen og Fader Vår. Tilslutt fikk jeg skypet med Salome, en av mine gode venner fra Capernwray som nå studerer medisin i Tyskland. Var kjempekoselig!!!

Onsdag fikk jeg spilt fotball på kvelden på Faith and Football og ikke bare se på, som var kjempegøy. De er ikke nok til å være to team så de spiller mot de voksne. Er kjempegøy for hele fokuset er at de skal ha det gøy så vi voksne (unnlat å lese meg siden jeg faktisk forbedrer mine fotball evner som vil si at de ikke er noe å skryte av haha) gjør ikke vårt beste, men lar de få ha det gøy og muligheter til å score.

Torsdag var det jeg som ledet Christian Union som en del av min innlevering. Det gikk veldig fint. Fredag var det igjen Peppy og vi hadde èn mer. Denne gangen var jeg mye bedre forberedt siden jeg viste litt mer om hvem som ville komme og det gikk kjempe fint! På kvelden dro jeg til Kim sammen med Susan og vi hadde overnatting med masse snakking og morro. Som nevnt tidligere var jeg i bryllup lørdag formiddag og invitert på indisk take-away på kvelden.

Om en halv time blir jeg hentat av mentoren min og skal ha middag med familien hennes og ho har sagt seg villig til å lese gjennom innleveringene mine og rette opp skrivefeil. I dag har jeg vært flink jente og er omtrent ferdig med alle sammen :D

Har forresten PØSA ned i hele formiddag og ettermiddag! og vært masse vind. Gikk opp til cafèn og spiste lunsj og jeg var nokså tørr helt til en bil kom og spruta meg ned! Fram til nå har jeg verken brukt gummistøvler og regnjakke siden det bare har vært duskregn eller bare pøst i 10 min. Virka nesten som om jeg ikke trengte det, men ser ut til at jeg tok feil gitt :P

To bilder fra noen uker tilbake :)







2 kommentarer:

The Last Wild sa...

Høres ut som at uka de har vært full av masse spennende. Det er virkelig spennende å høre om det du gjør selv om jeg ikke er troende selv, men det er utrolig mye energi du bruker på noe så godt for andre =)

Merethe sa...

Tusen takk for koselig kommentar, Stine :)