lørdag 12. november 2011

En fin dag på stranda den 12 NOVEMBER!

 I dag var jeg blitt invitert med til Polzeath - en "rikmanns" strand i Cornwall av en familie i kirken som jeg nå har blitt veldig godt kjent med (faren til mentoren min som inviterte meg). Om sommeren er det tydeligvis fullt av folk her så man knapt kan se sanda. Var overssaskelses bursdag for en slektning som fyllte 40.
 Jeg hadde heldigvis fått låne en våtdrakt av vertsfamilien min, siden omtrent alle bada (med våtdrakt!). Vannet var faktisk ikke så ille som jeg hadde trodd. Tydeligvis er det ganske varmt nå siden det har hatt hele sommeren til å varmes opp. Og jeg fikk bårde et gammelt, tre "mini"/mage surfebrett som var over 50 år gammelt. Fikk også låne et "magesurfebrett" (med bilde av mikke mus). Var skikkelig gøy "å ri" på bølgene :D Tydeligvis var jeg ganske flink til å være første gang. Nå har jeg lyst til å lære å surfe hehe. Bølgene her er mye større enn i Norge. Men nå er det mye større forskjell mellom høyvann og lavvann her også.
Etter at jeg har bada en ganske lang stund!
 Pølse og bacon steking på gang. Vi hadde full lunsj på stranda alle sammen, og så klart kake, te og kaffe som engelskmennene er så glad i (+ potetgull til lunsjen da så klart).

 Her har vi "leiren" vår.

Lille Evan går på sand for første gang - og Pete går bak og leker monster mens han etterligner.
 Lek og morro var det også!



Etterpå tok de meg med til en liten landsby i Cornwall hvor en kjent gruppe kalt "Fisherman's friends" kommer fra. Her har også en engelsk serie som heter "Doc Martin" blitt spilt inn. Koslig lite sted med gamle hus (fra 1500-tallet!)


Dette har vært en kjempe fin dag :) Forhåpentligvis får jeg litt "surfe" bilder av Pete som jeg kan legge ut seinere siden han hadde med vanntett kamera :)

Så har du bada i November? :)

Ingen kommentarer: